معرفی ابربرچسب های مهم

چند ابربرچسب مهم که در معرفی وب سایت یا وبلاگ به موتور های کاوش به کار می روند در جدول زیر آمده است:

شرح

معادل فارسی

نام ابربرچسب

نامی که به سند داده می شود

عنوان

Title

توضیح کوتاه و روشن از سند، به موتورهای جستجو  کمک می کند تا صفحات را با کلماتی از عنوان یا متن نمایه کنند

توصیف

Description

این ابربرچسب به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات را با کلماتی از عنوان یا متن نمایه کنند

کلیدواژه

Keyword

روبوت های وب را در هصفحه کنترل می کند این اببرچسب شاید باعث شود تا یک روبوت بدون نمایه کردن آن صفحه از آن عبور کند

روبوت

Robot

ای ابربرچسب که ساید به گوهی از مشخصه ها بسط داده شود باعث می شود تا مرورگر نت اسکیپ مشخصه های مناسب را قبل از نمایش صفحه در بر گیرد

محتوا-نوع

Cornent-Type

نویسنده یا پدیدآورنده مدرک

نویسنده

Author

زبان بازدید مجدد از یک صفحه را برای منبع تعیین می کند

بازدید مجدد

Revisit

اطلاعات مربوط به حقوق منبع

حق مولف

Copyright

ارتباط با دیگر منابع

ارتباط

Link

زبان منبع را در بر می گیرد

زبان

Language

نوعی برنامه برای ویرایش فایل

شناسه برنامه ای

Progid

تاریخ و زمان انقضای مدرک از وب سایت

انقضاء

Expires

این فیلد برای شناسایی دایمی اطلاعات مربوط به یک تولید کننده استفاده می شود.

ایجاد کننده

Originator

این ابربرچسب با نرمافزار کنترلی به کار گرفته می شود. شبیه رتبه بندی فیلم های سینمایی برای افراد، تعیین اینکه این سند یا مدرک مناسب کدام گروه از افراد است با این ابربرچسب امکان پذیر است.

رتبه بندی

 Rating

عامل های پنهان شونده را مشخص می کند، عواملی که قرار نیست توسط مرورگرها نمایه شوند در این ابربرچسب ها قرار می دهند

کنترل پنهان

Cache-Control

برای تصحیح به کار می رود

ممیزی

Verify

این ابربرچسب از نادیده گرفته شدن سند توسط مرورگر نت اسکیپ به طور محلی جلوگیری می کند

--

Progma

دامنه وب سایت شما را مشخص می کند، بدین معنا که مخاطبان وب سایت شما جهانی هستند یا مختص محدوده خاصی هستند.

توزیع

Distribution

برای ارزش محتوای سایت وب در جریان نمایه سازی

نوع منبع

Resource Type

مشخص کردن موضوع، موتور های کاوش وب سایت را در طبقه و موضوع اصلی اش نمایه می کند.

طبقه بندی

classification

ابر برچسب و بهبود رتبه سایت در موتورهای کاووش

امروزه معرفی وب سایت ها و وبلاگ ها به موتور های کاوش جهت نمایه سازی آن از اهمیت بسیاری برای بازیابی اطلاعات وب سایت برخوردار یکی از روش هایی که برای رتبه بندی وب سایت ها بسیار مفید می باشد استفاده از ابربرچسب ها هست که تقریبا توسط طراحان وب سایت ها نادیده گرفته می شوند.

ابربرچسب ها دستوراتی را در مورد صفحات اینترنتی به موتورهای کاوش و کاربران ارائه می کنند که در صورت آگاهی و استفاده صحیح از آنها، موقعیت وبلاگ و یا وب سایت در موتورهای کاوش مانند گوگل به شدت بهبود می یابد .

کدهای صفحات اینترنتی از دو قسمت Head و Body تشکیل شده اند. قسمت مربوط به Head در میان دو کد و و قسمت مربوط به Body در میان دو کد و قرار می گیرند کدهایی که در میان کد Bodyقرار می گیرند محتویات یک صفحه اینترنتی را در هنگام نمایش ایجاد می کنند، ولی به جز برچسب عنوان ، اطلاعات بخش Head صفحه وب مرورگر دیده نمی شود. در عوض اطلاعات این بخش موتورهای کاوش را در شناختن مطالب داخل سایت یاری می نماید. این برچسب ها اطلاعاتی هستند که در بخش Head قرار می گیرند.

 در واقع ابر برچسب ها برای سازماندهی ابرداده ها هستند که به فرایند کشف منبع کمک می کنند. و به گفته کریستین سن ساده ترین شکل ابرداده هستند. .

بدون ابربرچسبی که محتوای سایت را شرح دهد موتور کاوش از دو خط اول متن صفحه به عنوان توصیفگر استفاده می کند و این روش منجر به بازیابی نتایج زیادی خواهد شد که به احتمال در میان آنها رکورد های نامربوط زیادی هم وجود دارد.